Projektowanie wizerunku, podnoszenie jakości marki

PageRank zniknął na zawsze

PageRank zniknął na zawsze

Wdniu 15 kwietnia ostatecznie zniknął PageRank, jedyny oficjalny wskaźnik pochodzący od strony Google. Jego skala wynosiła od 0 do 10, gdzie najwyższą wartość przyznawano dla najbardziej znanych i cenionych na całym świecie stron internetowych. Zasada była prosta: im więcej linków przychodzących, tym wyższy wskaźnik PR, dlatego też dla wielu miał tak ogromne znaczenie, stał się bowiem swego rodzaju kartą przetargową w sprzedaży linków. Serwis Allegro, wraz z podobnymi sobie, jest wręcz zasypany ofertami sprzedaży linków z domen o wysokiej wartości PageRank i są to bodajże jedyne miejsca w Polsce, gdzie jeszcze ten wskaźnik ma jakiekolwiek znaczenie.

Algorytm page-rank

7 marca Google oficjalnie potwierdziło, iż wskaźnik Page Rank będzie całkowicie niedostępny dla wszystkich w ciągu dwóch najbliższych tygodni. Zarówno dla osób korzystających z Google Toolbar-a jak i narzędzi pobierających z niego dane, oznacza to, że przestaną wyświetlać się jakiekolwiek wartości. Usunięcie wskaźnika ma na celu przypomnienie Webmasterom, że istnieją jeszcze inne czynniki wpływające na ocenę strony, jak chociażby wygląd serwisu, aktualność treści, czy jej jakość. Od chwili zapowiedzi usunięcia wskaźnika PR, tj. od 2013 roku minęło sporo czasu, by każdy mógł przyswoić sobie umiejętności oceny jakości stron internetowych w bardziej precyzyjny sposób.
W chwili obecnej wiemy, że wskaźnik PageRank jest nadal ważną i braną pod uwagę częścią algorytmu wyszukiwarki Google.

Zatem jak efektywnie ocenić strony dla projektów SEO ?

Warto analizować takie czynniki jak:
- wiek domeny
- historia domeny
- częstotliwość aktualizacji stron w domenie
- ruch w domenie
- jakość treści na stronach domeny
- liczba linków przychodzących
- liczba linków wychodzących
- liczba zaangażowanych użytkowników
- zaangażowanie portali społecznościowych
- poprawność kodu z obowiązującymi standardami
- czas wczytywania strony

Wiadomo, że wyszukiwarka brała pod uwagę nieco ponad 200 czynników rankingowych, jednakże wszystko wskazuje na to, że przy pomocy wymienionych punktów wartość strony może zostać oceniona szybko i efektywnie, z całkowitym pominięciem wskaźnika PageRank.

powrót

CODESTA
numer telefonu: 339 665 666 84+
adres e-mail: lp.atsedoc@oiduts
61-608 Poznań, ul. Boranta 15A lokal 2
numer NIP: PL6671007268